Strona główna > Oferta > Dedykowane systemy i aplikacje > Analiza logów systemowych

Analiza logów systemowych

logi systemowe

 

Analiza logów systemowych – wprowadzenie

System LogBoard to czytelna prezentacja informacji wygenerowanych z logów systemowych pozwalająca na łatwą analizę zdarzeń w środowisku IT.

Logi systemowe są najczęściej używane do analizy funkcjonowania środowiska informatycznego, np. sporządzania statystyk, wykrywania prób włamań do systemu czy diagnozowania jego błędów
i nieprawidłowości.

Logi w „czystej postaci” są dostępne i zrozumiałe wyłącznie dla osób posiadających zaawansowaną wiedzę informatyczną (najczęściej są to administratorzy lub inżynierowie systemów). Jednak również dla nich samodzielne, ręczne analizowanie logów jest żmudnym i pracochłonnym zadaniem

Rejestrowanie i monitorowanie zdarzeń w czasie rzeczywistym umożliwia podejmowanie proaktywnych działań zapobiegających złośliwym atakom lub natychmiastowe reagowanie po wystąpieniu incydentu sprzyjające minimalizacji szkód. Rejestrowanie zdarzeń związanych
z bezpieczeństwem jest najczęstszym powodem zainteresowania administratorów systemami do zarządzania logami.

Dowiedz się więcej o LogBoard
pobierz broszurę

System analizy logów systemowych LogBoard (301 kB)

 

Zapytaj o LogBoard już teraz:
LiveChat
T: +48 71 78 02 906, +48 71 78 02 907
E: handlowy@ssk.com.pl


 

 NASZE ROZWIĄZANIE –  analiza logów systemowych

logboard_rownanie

LogBoard pozwala gromadzić informacje z dowolnych logów z wielu systemów i aplikacji. Są one agregowane, przetwarzane i udostępniane w postaci konfigurowalnych, graficznych raportów. Dzięki funkcji drill-down i możliwości zagłębiania się w wybrany segment informacji raporty dostarczają dokładnej i czytelnej graficznej informacji na temat interesujących zjawisk, tendencji lub problemów w funkcjonowaniu systemu informatycznego.

Istotną zaletą systemu LogBoard jest możliwość natychmiastowego uzyskania obrazu z analizy wybranego obszaru.

 

Zalety LogBoard:

– prezentacja danych trudnych lub niemożliwych do wychwycenia gołym okiem (z oryginalnego formatu logów),
– przejrzystość generowanych raportów (forma czytelna także dla kadry zarządzającej),
– elastyczność w konfiguracji zawartości raportowanych danych,
– indeksowanie logów w trybie real-time.

WYBRANE OBSZARY ZASTOSOWAŃ

Menu 1 Pełen wgląd w przebieg poszczególnych zdarzeń umożliwia wykrycie przyczyn błędów, awarii lub nieuprawnionych dostępów.

Przykładowe funkcjonalności:

  • analiza incydentów z logów systemu operacyjnego,
  • raporty bezpieczeństwa tworzone na podstawie analizy nietypowych zdarzeń,
  • analiza zagrożeń wewnętrznych np. wycieków danych, prób dostępu do poufnych informacji itp.
analiza logów systemowych Analiza logów serwerów pocztowych może być cennym źródłem informacji przydatnej w wielu obszarach firmy.

Przykładowe funkcjonalności:

  • obserwacja aktywności użytkowników poczty, wydajności i obciążeń serwerów,
  • śledzenie metadanych korespondencji (z pola „temat”) pod kątem analiz marketingowych (obszary geograficzne, słowa kluczowe itp.),
  • wykrywanie nieautoryzowanych prób logowania lub zmiany uprawnień skrzynek pocztowych.
analiza logów systemowych Platformy e­-commerce najczęściej składają się z wielu połączonych ze sobą systemów informatycznych. Każdy z nich każdego dnia generuje miliony logów, które mogą dostarczać wielu biznesowych informacji np. o zachowaniach internautów w witrynie sklepu internetowego.
Realizowana w czasie rzeczywistym analiza tych zachowań np. poprzez analizę logów serwera HTTP daje możliwość szybkiego dostosowania wybranej platformy sprzedażowej do preferencji i oczekiwań klientów, lepszej identyfikacji grupy docelowej i dopasowania gamy oferowanych produktów.