Strona główna > Kariera > Kultura organizacyjna i wartości SSK

Kultura organizacyjna i wartości SSK

SSK działa na rynku IT od lat 90-tych. To, co zapewnia firmie istnienie, to śmiałe spojrzenie w przyszłość i jej kreowanie, a jednocześnie szacunek do tradycji. W SSK pracownicy promowani są za innowacyjność. I pracują w firmie już od wielu lat.

SSK to ludzie

W 1997 roku przeżyliśmy powódź. Spowodowało to ogromne straty w zakresie materialnych zasobów. Udało nam się szybko je odrobić dzięki temu, że podstawowym i najważniejszym zasobem tej firmy są ludzie. To w ich głowach i doświadczeniu tkwi siła tego, co możemy zaoferować klientom.

Strata urządzeń w serwerowni byłaby gigantyczna (z uwagi na stan posiadania na potrzeby naszych klientów), ale strata ludzi jest nie do odrobienia.

Dbając o pracowników przez wiele lat stworzyliśmy niesamowitą mieszankę kulturową. SSK to niewielka firma z siłą i przebojowością męskiej większości, wrażliwością i empatią zatrudnionych u nas kobiet, skupieniem na zadaniach informatyków i innowacyjnością osób zarządzających.

Trochę statystyki:

  • płeć – 83 % mężczyzn,
  • średnia wieku – 36 lat,
  • średni staż pracy – 9 lat.

Taki zestaw gwarantuje kulturę bardziej męską, skoncentrowaną na zadaniach i skłonną do podejmowania ryzyka oraz innowacyjną dzięki otwartości na zmiany i wprowadzanie nowoczesnych technologii. Stabilny przez lata zespół pracowników daje oparcie w relacjach międzyludzkich.

Cechy organizacji SSK

Innowacyjność

  • poszukujemy nowych kierunków rozwoju i łatwo przystosowujemy się do zmian,
  • łatwo podejmujemy ryzyko, jeśli wysoko ocenimy potencjalne profity,
  • patrzymy w przyszłość, czerpiąc jednak szeroko z zasobów historycznych,
  • promujemy ludzi młodych, zdolnych, niepokornych i dynamicznych, nastawionych na wyzwania.

Egalitarność

  • akcentujemy brak sztywnej hierarchii oraz równość wszystkich między sobą – wyrażamy to sposobem odnoszenia się do siebie, ubiorem, interpersonalnymi procesami komunikacji (choć zdarza się – bo jesteśmy firmą nowoczesnych technologii i wielu z nas to informatycy z krwi i kości – że w miejsce rozmowy z osobą zza biurka, wysyłamy e-mail),
  • delegujemy uprawnienia do podejmowania decyzji w obszarach specjalizacji pracowników i zapewniamy udział w procesach zarządzania (jeśli masz pomysł na usprawnienie jakiegoś obszaru w firmie, chętnie słuchamy, co można zmienić).

W SSK SA możemy mówić o specyficznej mieszance dwu rodzajów kultur: kultury zadania (działania są nastawione na rozwiązywanie problemów, występuje praca w zespołach, zdecentralizowane zarządzanie i elastyczność) oraz kultury osoby (podstawowym celem jest służenie jednostkom; przykładem jest zespół wysokokwalifikowanych specjalistów).  

 

Wartości SSK

Cenimy logikę i jednocześnie ważna jest dla nas wyobraźnia i kreatywność. Poszukując innowacji i niestandardowych rozwiązań, jesteśmy również głęboko wrażliwi na ich bezpieczeństwo. Chcemy, by to, co wdrażamy, spełniało nie tylko wymogi nowoczesności, ale również stabilności i odporności na awarie.

Żeby udało się połączyć tak niemal skrajne cechy, wymagamy od siebie słuchania ze zrozumieniem.